AMERYKA PÓŁNOCNA,  TBT,  USA

TBT: Życie jak w filmie? 2 dni w Los Angeles

Kalifornia – jeden z najpopularniejszych stanów w USA. Słońce, piękne plaże i „Słoneczny Patrol”. To najczęściej z tym kojarzy nam się jedno z najpopularniejszych miast w Stanach Zjednoczonych – Miasto Aniołów. Czy Los Angeles skradło moje serce?

Podróż po zachodnim wybrzeżu rozpoczęłam od Las Vegas, przez Grand Canyon, aż dotarłam do Los Angeles. To wszystko jest dla mnie jak sen, nawet jak teraz o tym piszę… To, że spacerowałam po Alei Gwiazd, to, że widziałam Hollywood Sign i to, że byłam na dwóch najpopularniejszych plażach.

Będąc w objazdówce po zachodnim wybrzeżu miałyśmy od kliku godzin do maksymalnie dwóch dni na zwiedzanie danego miejsc. Czy dwa dni na Los Angeles to wystarczająco? To zależy!

Dla jednych wystarczy, bo wolą oglądać Parki Narodowe (a w Stanach ich jest bardzo dużo) a drudzy mogliby spędzić tam tydzień albo dwa tygodnie i będzie to dla nich za mało! Przyznam szczerze, że osobiście Los Angeles nie jest moim ulubionym miejscem w USA, ale wiem, że niektórzy ubóstwiają to miejsce. Zwiedzanie miasta ograniczyłyśmy do najbardziej popularnych miejsc, czyli Hollywood, bo do ścisłego centrum miasta, nie dotarłyśmy.

Nie chcę sugerować, czy powinieneś jechać czy nie. Moim zdaniem, trzeba samodzielnie wyrabiać sobie zdanie na dany temat – tym bardziej miast, które planujemy odwiedzić, dlatego zachęcam do pojechania i zobaczenia Los Angeles na własne oczy!

DZIEŃ 1

BEVERLY HILLS

Rozpoczęłyśmy zwiedzanie od Beverly Hills. Beverly Hills jest niezależnym miastem od Los Angeles. Słynie z tego, że mieszkają tam bardzo bogaci ludzie. Jest to jedno z najbardziej ekskluzywnych miejsc w Stanach Zjednoczonych.

Znajduje się tu również słynna aleja Rodeo Drive, na której znajdują się najbardziej luksusowe marki świata. Przyznam szczerze, że czasem czułam się zawstydzona tym luksusem, ale z ciekawości chodziłam po sklepach. Nie oglądałam cen na metkach, bo ich nie było!

Zobaczcie, jak pięknie wygląda Rodeo Drive na zdjęciach:

Rodeo Drive

GRIFFITHY OBSERVATORY

Hollywood Sigh widziałam już wcześniej. Jak tylko krążyłyśmy samochodem po Los Angeles w poszukiwaniu naszego hotelu to udało się dojrzeć ten słynny znak, który jest rozpoznawalny na całym świecie! Pierwszego dnia, pojechałyśmy Griffith Obserwatory, ale nie dlatego, że chciałyśmy odwiedzić to Planetarium, tylko dlatego, bo z tego miejsca jest niesamowity widok na całe Los Angeles oraz Hollywood Sign!

Griffith Observatory jest położona na 300 m i widać z niego całą drogą z centrum Los Angeles do zatoki Santa Monica oraz Pacyfiku. Spektakularne! Zobaczcie sami:

Hollywood Sign z Griffith Observatory
Widok na Los Angeles z Griffith Observatory

HOLLYWOOD SIGN

Oglądanie całego Znaku Hollywood z tego miejsca było fantastyczne, ale było nam mało. Wszystkie widziałyśmy te słynne zdjęcia z tym ogromnym „Hollywood” w tle. Znak Hollywood jest usytuowane na południowym zboczu góry Lee w łańcuchu gór Santa Monica. Zapytałyśmy pracownika Griffith Observatory, jak dotrzeć do takiego miejsca, ale mężczyzna wskazał nam drogę do Hancock Park Street, z którego widać znak na wprost. Dotarłyśmy bardzo blisko. Litery są białe, mają wysokość 14 metrów, a długość całego napisu wynosi 110 metrów.

Hollywood Sign

Jako ciekawostkę, napiszę, że w 2010 r. pojawił się pomysł, by zburzyć napis na wzgórzu Hollywood. Chociaż początkowo napis powstał w wersji „Hollywoodland”, po to by był reklamą budowanego nieopodal osiedla to z czasem został zmieniony na „Holywood” i stał się symbolem amerykańskiego przemysłu filmowego. W związku z pomysłem jego zburzenia, po to by można było zbudować tam osiedle mieszkaniowe, gwiazdy światowego formatu wykupiły ten teren, który należał do spółki w Chicago.

Jeśli miałabym poradzić to wystarczy np. w aplikacji „MapsMe” wpisać „Hollywood Sigh” i mapa powinna poprowadzić do najpopularniejszego miejsca, z którego widać ten słynny znak!

ALEJA GWIAZD

Emocje po poszukiwaniach nadal nas trzymały a to jeszcze nie koniec, bo tego dnia kolejna atrakcja, jaką miałyśmy na liście to Aleja Gwiazd, czyli Hollywood Walk of Fame.

Przyznam szczerze, że zupełnie inaczej sobie wyobrażałam. Rzeczywistość mocno zweryfikowała to co wcześniej widziałam w telewizji. Aleja Gwiazd położona jest przy Hollywood Blvd i jest zwyczajnym chodnikiem. Nie jest on na całej długości wyczyszczony a nawet w wielu miejscach popękany. Ma ok. 2,1 kilometrów długości i obecnie jest na niej ok 2600 gwiazd upamiętniających znane osobistości ze świata show biznesu! Jako początek Hollywood Walk of Fame uznaje się skrzyżowanie Hollywood Blvd oraz Vine Street.

Najbardziej spektakularną część Alei Gwiazd można zobaczyć przy Dolby Theater (to tutaj co roku odbywa się rozdanie Oscarów) oraz
Chineese Theater.
Rzeczywiście, ta część Hollywood Walk of Fame jest wyjątkowa, gdyż przez to, że turyści kładą się na chodniku, by zrobić sobie zdjęcie to jest on czysty! Znajdują się tutaj gwiazdy takich osób jak Michaela Jacksona, Georga Clooney’a, Brada Pita, Angeliny Jolie, Britney Spears czy Chucka Norrisa. Ponadto, odbywa się tam wiele atrakcji: tańczące zespoły czy mężczyźni z wężami na szyi.

Dolby Theatre

Aleja Gwiazd ma jednak jeszcze jedną czarną stronę, gdyż są tam widoczni… bezdomni. Kto by się spodziewał? To pokazuje tylko, jak wspaniale możemy zobaczyć świat idealny w mediach tradycyjnych i społecznościowych. Widać na pierwszy rzut oka, jak ogromny jest kontrast pomiędzy światem bogatych a biednych.

UNIVERSAL STUDIOS

Na koniec dnia pojechałyśmy do miasteczka Universal Studios. Jest to ogromny park rozrywki z karuzelami i restauracjami związany z tematyką filmową.

Niestety, poprzez ograniczony czas oraz budżet, zdecydowałyśmy z dziewczynami, że odpuszczamy tą atrakcję, chociaż czytałam wiele opinii, że jest ona spektakularna i warto przeznaczyć ok. 100$ za wejście do Universal Studios! Chociaż nie żałuję niczego w swoim życiu to wiem, że chcę wrócić do Los Angeles po to, by zwiedzić Universal Studios.

Przyjechałyśmy tam z ciekawości, by przejść się po Universal City Walk. Miejsce z wieloma sklepami, restauracjami i atrakcjami. Jest to dobre miejsce dla dzieci oraz myślę, że po to, by usiąść już po zwiedzaniu Universal Studios.

Universal City Walk

DZIEŃ 2

VENICE BEACH

Drugiego dnia postanowiłyśmy odpocząć. Przez ostatnie kilka dni byłyśmy ciągle w trasie, więc spędzenie czasu na najpiękniejszych plażach Kalifornii było wręcz zbawieniem!

Venice beach słynie przede wszystkim z pieszej promenady, na której można spotkać artystów: muzyków, malarzy czy sprzedawców pamiątek. Obok promenady znajduje się również ścieżka rowerowa oraz liczne place do skateboardingu. Jest to bardzo widoczne na amerykańskich filmach i muszę przyznać, że w rzeczywistości wygląda to tak samo!

Plaża jest bardzo szeroka, na której stoją popularne budki ratownicze.

Budka ratownicza na Venice Beach
Venice Beach

SANTA MONICA

Po spędzeniu czasu na Venice Beach, na drugą połowę dnia postanowiłyśmy pojechać do Santa Monica.

Santa Monica przede wszystkim kojarzy się z molo ze słynnym diabelskim młynem. To również tutaj znajduje się znak o kończącej się popularnej drodze Route 66. Santa Monica słynie również z 3rd Street Promenade, na której znajdują się liczne sklepu, restauracje oraz kawiarnie.

Santa Monica to istny raj dla młodych osób – ze względu na liczne kluby i restauracje można tam spędzić fantastyczne wakacje. Plaża jest tak samo bardzo szeroka jak w Venice Beach!

Molo na Santa Monica
Santa Monica

Los Angeles to zdecydowanie symbol Kalifornii, którzy kojarzy się z luksusem, show-biznesem i życiem jak z marzeń. Pobyt w LA pokazał mi, że faktycznie są miejsca jak z filmów, ale to tylko miejsca, bo ludzie też mają tam gorsze i lepsze dni. Warto jednak lecieć i zobaczyć na własne oczy!

TBT: Siła wody mnie oszołomiła

To Most Samobójców przyciągnął mnie do tego miasta

TBT: Betonowa dżungla czy miasto marzeń?